تمام صنوف به جز صنوف اقلام ضروری مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، خواربارفروشی‌ها، میوه و تره‌بار از فردا 23 اسفند در شیراز تعطیل است.
کد خبر: ۸۳۰۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 13 March 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:با توجه به نگرانی شهروندان شیرازی و جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، واحدهای صنفی غیرضروری از فردا 23 اسفندماه تعطیل می‌شود.

این تعطیلی شامل صنوف اقلام ضروری مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، خواربار فروشی‌ها، میوه و تره‌بار و غیره نمی‌شود.
رئیس اتاق اصناف فارس دلیل این تعطیلی را قطع زنجیره انسانی در راستای مقابله با بیماری کووید_19 اعلام کرد و گفت: قرنطینه خانگی براساس دستور مقامات مسئول در حوزه پزشکی و درمانی یک وظیفه عمومی است که کسبه و بازاریان نیز باید آن را رعایت کنند.
سید محمود هاشمی در گفت وگو با خبرنگار فارس در شیراز، اظهار داشت: این تصمیم بنا بر درخواست اتحادیه‌های صنفی شیراز گرفته شده است، اما صنوف هدف در تامین مایحتاج اولیه و کالاهای ضروری مردمی در سطح عرضه با رعایت همه موارد بهداشتی به فعالیت خود جهت ارایه کالا و خدمات به مردم فعال هستند.
وی بیان کرد: بنابراین از روز پنج شنبه ۲۲ اسفند ماه، ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با تقاضای تعطیلی همه صنوف به جز صنف‌های نانوایی، عمده‌فروشان مواد غذایی، خواربارفروشان و سوپرمارکت‌ها، فروشندگان میوه و تره بار، قصابی‌ها و فروشندگان مرغ و تخم‌مرغ شهرستان شیراز موافقت کرده است.
همچنین، روابط عمومی اتاق اصناف مرکز استان فارس در راستای تعطیلی صنوف طی بیانیه‌ای به مردم اطمنیان داد که صنوف تامین کننده کالا و خدمات ضروری، تعطیل نمی‌شوند و ساعات کاری آنها نیز تغییر نمی‌کند.
در این بیانیه از مردم درخواست شده تا با حذف ترددهای غیرضروری و ماندن در منازل، خرید اقلام خود را توسط پیک یا خرید اینترنتی از فروشگاه‌ها و سایتهای معتبر دارای جواز کسب، انجام دهند.
گفتنی است به منظور جلوگیری از هرگونه تجمع که می‌تواند مرکز شیوع ویروس کرونا باشد، برخی فروشگاه‌های بزرگ شیراز نیز علاوه بر ضدعفونی اقلام موجود در قفسه‌های خود و افزایش صندوقهای فروش، ساعات فعالیت خود را افزایش داده‌اند و در این راستا مردم بدون توجه به شایعات مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی‌، نگران تامین مایحتاج و اقلام مورد نیاز خانگی خود نباشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار